Ridning

I tisdags var det skolridning igen, andra gången för min del då jag var sjuk en gång och förra gången var det teori. Jag fick i alla fall rida Cortina, ett sto f. 2002, efter Cortus-Ciceron. Jättemysig häst.
 
Jag delade henne med en annan tjej, som red henne först. Sen fick jag rida och vi red i ca 40 min. Vi jobbade mycket på volterna dels med att minska och öka volterna och att göra halt på det böjda spåret, vilket faktiskt inte var så lätt, då hästarna antingen sköt ut rumpan eller in med bogen och så. Var svårt att ha kvar böjning på kroppen i halten. Har faktiskt inte övat på det något innan. 
 
Cortina var riktigt fin, hon var väldigt pigg dock, så blev i mellan åt lite springig, men var större delen av passet fin. Väldigt mjuk i munnen, så riktigt trevlig. :) 
Lite bättre bilder på henne från instagram, @jallagymnasiet_hast
 
Igår var en jätterolig dag på skolan, för det första började vi 12.20, alltid skönt. ;) Men sen hade vi övningstid i stallet tills vi slutade. Vi kommer ha stalltjänst, tror det var 2 gånger per termin, så det var lite vad man ska göra på stalltjänsterna och sånt. För att öva till det helt enkelt. 
Stalltjänsterna kommer hålla på en vecka inkl helgen, så man kommer få bo på elevhemmet då och hålla på i stallet på morgon och kväll och sen gå i skolan på vardagarna och på helgerna blir det heldag i stallet, så det kommer bli kul. Älskar att hålla på i stall. 
Vi pysslade även lite med hästarna igår, jag höll på med Rizzo som jag red första gången. Hon är väldigt mysig att hålla på med. :) 
 
På kvällen red jag i alla fall på ridskolan, på Bonney. Kändes inte alls bra, hon kändes bara älgig, som att hon bara lufsade fram och jag kände mig väldigt dålig. 
Vi hade bommar, 3 st på medellinjen som vi travade över. Varannan gång svände vi efter bommarna till höger eller vänster. Till höger skulle man först sakta av till skritt, skritta 2 steg och sedan fatta galopp. Till vänster gjorde vi öppna i trav på långsidan. 
Gick väl helt ok då. I slutet kändes det bättre i alla fall, kunde samla ihop henne då och hon kändes ganska fin. Men kändes inte alls bra större delen av passet.. Men glad att det i alla fall gick bättre till sist, så det inte bara gick dåligt. 
Lite bilder från början av passet.. 
 
 
Idag var jag förresten och kollade på lite nya gerbiler, Freddy (min gamla gerbil) dog nämligen för ungefär en månad sedan, han blev ungefär 3,5 år. Rktigt tråkigt då han var så himla snäll..
Men kollade på 2 jättesöta honor, skulle dock inte säljas än, så vi ska åka tillbaka om typ en vecka och se. En typ mörkbeige och en "isabellskäck" skulle man kunna säga haha. Har redan kommit på namn till dem, Siri och Saga. 
Fina Freddy..











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se