Fisen, Nessan, Leo och Papps

Onsdag 26/4: Började med att rida Thiesan och det gick väl helt ok, men hon var lite att hon la huvudet på sned i vänster varv på sned inåt och i höger varv la hon huvudet lite på sned utåt. Och det är svårt att få henne rak. 
Red lite skänkelvikningar och så i skritt. 
 
Efter Thiesan red jag lite dressyr på Nessan, red mycket övergångar och skänkelvikningar. Hon kändes fin, men blev lite springig ibland i traven, men var faktiskt fin efter galopperna när jag saktade av till trav, då brukar hon oftast bli springig, men inte i onsdags. Avslutade med att trava av i en lägre form.
 
 Torsdag 27/4: Red Leo och vi hade markarbete. Vi fick rida fram lite fritt och jag valde att göra mycket övergångar från trav till skritt, det funkar bra på honom, upplever att han blir mer lyhörd under hela ridpasset om man börjar så. 
Sen travade vi över lite travbommar och efter det körde vi lite lydnadsövningar. I vänster varv red vi över bom, upphöjd bom, bom och kanske 6-7 m till en bom. Mellan skulle vi fatta galopp. Första gången fick jag ingen galopp, men sen gick det bättre, men han blev lite springig dock. 
 
I höger varv gjorde vi så att vi kom in i galopp på bommen och sen i mellan sakta av till trav över en bom och upphöjd bom, det gick faktiskt väldigt bra, han var ganska lyhörd. 
Det var i alla fall en bra övning som jag måste testa på Nessan någon gång. Jag är jättenöjd över ridpasset, Leo var fin, börjar hitta lite knappar på honom, och nu tycker jag att han är väldigt rolig och mysig att rida. :) 
 
Fredag 29/4: Jag fyllde år, 16! Så nu får jag börja övningsköra!!! YEY! Så kul! Längtar tills jag är 18 och kan ta körkort, kommer vara så skönt. 
 
Jag var i alla fall ute i stallet och red både Ness och Fisen. Började med Nessan och jag red en liten skogsrunda barbacka. Hon var pigg och glad, så det var mysigt. 
Jag ramlade däremot av, för det hade ramlat ner en liten gran som jag tänkte att vi kunde hoppa över, men hon hoppade av lite stort, så jag hamnade i obalans och då började hon springa snabbare och då åkte jag av, haha! Men Nessan stannade som tur var! :) 
Hahha ser nu att tygeln sitter åt fel håll.
 
Efter Nessan så red jag Thiesan. Red en liten stund i paddocken och skrittade över några bommar på marken, men hon hade ingen framåtbjudning alls, så då red jag faktiskt iväg till en äng som är precis i närheten och skrittade lite där och då gick det bättre. Hon blev lite piggare och kändes mer arbetsvillig. Var inte alls lika mycket att hon lade huvudet på sned, litegrann, men inte alls lika mycket. Så det var kul! :) 
 
Idag red jag Happy och han var så pigg! Men han blir lite jobbigare att rida på våren/sommaren, då allt gräs kommer, då dyker han ner med huvudet så fort han får chansen. Men nu när jag har bettet får jag i alla fall upp huvudet lättare än när jag hade sidepullet. Så sidepullet får typ bli hans vinterträns haha. 
 
 
 
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se