Rolig dag!

Igår var en jättebra dag på skolan, hade bara en "riktig" lektion som var svenska och resten spenderades i stallet och djurhuset. 
Min grupp började med att vara i stallet och där mockade vi, skrubbade boxväggar och fixade höpåsar. Mysigt och kul tycker jag, gillar att pyssla och städa i stall. Trivs riktigt bra i jällastallet för övrigt. 
 
Efter lunchen fick vi vara i djurhuset och pyssla. Vi fick information om djuren där och fick även testa bära dem. Vi började med chinchillorna och deras päls är så otroligt mjuk alltså! Chinchillorna ser ju rätt "stora" ut, men när man bär dem känner man att det nästan bara är päls. 
Efter det gick vi in i reptilrummet och fick testa hålla i en kungsboa, bara kroppen dock, han höll i huvudet. Den var riktigt tung och stark (vägde runt 7-8 kg tror jag han sa), när jag höll i den kände jag hur den verkligen spände åt runt handen, riktigt coolt. 
 
Därefter gick vi in i fågelrummet och vi skulle testa hålla i skrattduvorna, man skulle ha fram fingret och ta med det på buken så skulle den ställa sig på det. Gick väl sådär haha, ställde sig med en fot, sen flög den iväg och det lät verkligen som att den skrattade åt den. Haha förstår nu varför de heter skrattduvor. Men tillsist gick i alla fall en upp på fingret. Men gick väl typ sämst för mig i det rummet. 
 
Efter det gick vi in där hamstrarna och gerbilerna var och höll på lite med dem. Sedan skulle vi sluta men jag och två andra tjejer stannade kvar och gick tillbaks till reptilrummet och tog upp en sköldpadda. Vi avslutade med att hålla på lite med kaninerna och fick lära oss jättemycket om dem. Hur man får dem att känna sig trygg hos en och man såg verkligen att kaninen var trygg med honom, den var helt avslappnad, var riktigt coolt att se. 
Vi stannade kvar i två timmar, så halv 5 slutade vi. Blev helt chockad när jag såg att det hade gått 2 timmar, kändes inte som att vi hade varit kvar så länge. Men det är kul att man frivilligt är kvar 2 timmar extra och enjoy it på en skola. ;) 
Glömde ta bild, så lånar en bild http://nouw.com/emelieshundliv/ på en av skolans sköldpaddor. 
 
 
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se