Tisdag

Idag stod ridning på schemat, jag red Benton och vi körde lite markarbete. I framridningen kändes det lite sådär, han kändes lite seg. Men när vi började med bommarna piggnade han på sig och var väldigt fin. 
Den första övningen var bara travbommar på rakt spår att trava över några gånger, sen la vi travbommar på en volt, ganska snävt, så det var lite klurigt, man fick verkligen rama in hästen, mycket böjning och verkligen ha den mellan hand och skänkel, det gick för det mesta väldigt bra, ibland blev det lite tokigt, men oftast gick det som sagt bra. 
 
Sista övningen var att vi hade en upphöjd bom på varsin sida av en volt och rullade över dem i galopp, gick också väldigt bra. 
Jag är väldigt nöjd över det här passet, det var roligt, roliga övningar och Benton kändes väldigt fin. :) 
 
I morgon ska vi bada på idrotten, hela klassen tillsammans och det är ett riktigt ångestmoment för mig. Jag är verkligen inte bekväm i min kropp och gillar inte att "visa upp" den. Speciellt inte för hela klassen liksom. Så jag vet faktiskt inte om jag kommer gå på simningen i morrn, jag hoppas att jag klarar det, men känns ganska jobbigt. 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se