Seriehoppning omg 2 14/1

I söndags var det dags för seriehoppning omgång 2. Förra gången gick det ju inte så jättebra, vägrade ut oss på tredje hindret, men i söndags gick det mycket bättre. 
 
Jag hoppade 75 cm igen. 
Framhoppningen: 
Painter var jättefin på framhoppningen, hoppade jättefint och jag red bra fram till hinderna. Förra gången vägrade han väldigt mycket redan på framhoppningen, men i söndags vägrade han inte en enda gång där. Så jag var supernöjd och hade en mycket bättre känsla till hur det skulle gå på banan. Förra gången var jag liksom helt inställd på att vi skulle bli uteslutna på grund av hur det gick på framhoppningen. 
 
Banan: 
Jag var först i 75 cm, så medan de sänkte hinderna skrittade jag bara runt därinne, så han fick titta lite på hinderna. 
Sen var det dags och vi kom bra på 1:an och 2:an, han hoppade väldigt fint, men mot trean kändes det som att han skulle springa förbi, så då drev jag verkligen på, så då kom vi lite nära på hindret, men han hoppade. Fyran fick bra, men sen påvägen mot femman så var det några blommor som stod och de var lite läskiga, så han vände vid dem, jag hade egentligen tänkt rida hela vägen ut och därför blev det lite tajt och jag hann inte riktigt reagera, så jag red förbi hindret (hade säkert kunnat få honom att hoppa), sen kom vi mot det igen och jag fick inte riktigt ut honom hela vägen då heller, men då var jag mer förberedd så då höll jag om med benen ordentligt, så han hoppade, sexan gick bra, men sen så glömde jag bort sjuan lite, så jag red inte ut vägen ordentligt som jag hade tänkt och då blev det lite kortare väg och jag blev lite passiv och drev inte på honom ordentligt, så då blev hon osäker och började skjuta ut bogen en bit innan. Då reagerade jag med att ta i andra tygeln, när jag istället borde ha lagt till vänsterskänkeln istället. Så han sprang förbi det. Men sen red vi på det igen och det språnget och åttan blev bra. 
 
Jag är jättenöjd med honom, han kändes väldigt fin och hyffsat avslappnad ändå. Är helt okej nöjd med min ridning, red mycket bättre än förra gången, då var jag helt passiv och red inte hela vägen till något hinder, då var han egentligen bara schysst som hoppade ettan och tvåan, i söndags var jag mer med. Mina 2 missar kostade oss 12 fel, men faktiskt inga tidsfel alls, haha trots två förbi-springningar. 
 
Nästa gång satsar jag på en felfri ritt! Vore så kul att få en rosett tillsammans med Painter. 
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se