Finaste Lillen

Idag red jag ett dressyrpass på Lillen och det gick sååå bra. Det här ridpasset behövdes, då det har känts lite halvdåligt de senaste ridpassen och jag har känt mig ganska dålig. 
 
I början var han lite småseg, som han brukar vara, så då fokuserade jag bara på att få fram honom. När de andra gjorde en övning, red jag på spåret och bara travade igång honom, för den övningen hade inte gått när han inte var framme för skänkeln. 
 
Sen galopperade vi lite och han har lite svårt med galoppen, lite svårt att fatta och hålla galoppen. Men jag körde i hans takt, galopperade några steg, bröt av, travade några steg, samlade honom lite och fattade ny galopp osv. Det gick väldigt bra då och han kändes fin. 
 
Sen skulle vi rida på volterna och öva lite galoppfattningar och då tänkte jag att det nog inte skulle gå så bra. För som sagt så har han lite svårt med galoppen, speciellt på volt. Men alltså, han var så fin. Gjorde fina galoppfattningar både från skritt och trav. 
I slutet var han jättefin i traven. Jag är SÅ nöjd med honom, han gjorde verkligen sitt bästa och kändes så himla fin. Fina Lillen! <3
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se