Lite update

Förra söndagen så sa jag att jag skulle till Dreamy, men jag vaknade förkyld och det blev bara värre och då åkte vi aldrig. Sen så var jag sjuk både måndag och tisdag, så det blev ingen Thiesan i måndags. 
 
I torsdags följde jag med min kompis Ida till hennes medryttarhäst Tiffy. Vi hoppade litegrann och det gick bra. Det var ingen ridning på åkerby, för det var teorivecka förra veckan, jag och mamma gick på en hoppclinic. Det var ganska kul att titta på, men man lärde sig inte så mycket. Eller det kanske man gjorde utan att man tänkte på det. 
 
I fredags red jag på Thiesan.Red ut i skogen och klättrade lite i backar.  Hon var riktigt rolig att rida, hon var pigg men ändå lugn. Klättringen gick bra, i början ville hon trava upp, är ju lättare för henne, men sen så gick det bättre och hon skrittade när jag ville det. 
Det är ju väldigt bra att klättra, väldigt bra träning för hästarna, så det ska jag nog göra mer. 
I lördags red jag på Dreamy. Började med att rida lite i paddocken, hoppade lite, bara några språng och sen så övade jag lite galoppfattningar. Hon har lite svårt för det, vi övar ju inte på det så mycket, för när vi rider ut så fattar hon galopp själv. Det gick inte bra först, hon fortsatte bara trava, men sen så gjorde jag lite tydligare galoppskänkel och då galopperade hon. 
Sen så red vi ut en sväng i alla gångarter. 
Igår så red vi ut igen och då red jag Happy. Vi galopperade väldigt mycket och han var superpigg. Han har verkligen blivit rolig att rida, han har fått mycket bättre kondition och är så mycket piggare, såklart, det är ju jobbigt att springa när man har dålig kondition. I should know.
 
Annika, hästarnas ägare berättade att hon hade fått kontakt med någon som haft Happy på ett ridläger förut. Så då fick man veta lite information om honom, nu vet vi också vilken ras han är, han är en nordsvenskt och dölehäst blandning. Sen hade hon sagt att hon hoppade lite med honom också och att han var ganska duktig och att han tyckte att det var kul, när han väl ville. Vilket jag blev förvånad över, för han vill ju aldrig hoppa nu, förutom sist när jag hoppade en liten stock med honom. Han kunde också skänkelvikningar och öppna/sluta. 
Idag var jag hos Thiesan igen. Höll på från marken, körde lite sånt där följa John. Hon var jätteduktig och lyssnade jättebra på mitt kroppsspråk. Hon verkade bli ganska trött, för det är ju väldigt mycket att de får tänka när jag ger olika signaler och sånt. Men jag är supernöjd med henne. 
 
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se