Fis och Kakan

I måndags blev det ett dressyrpass på Thiesan och då gjorde jag samma övning som vi gjorde när jag red Ask förra veckan och det gick faktiskt jättebra, lite svårare i ena varvet, men bra ändå. 
Red mycket slalom mellan koner, där jag bara försökte styra med skänklarna och inte något med tyglarna och det svarade hon väldigt bra på och blev väldigt mjuk och fin i sidorna. 
Hon är jättefin just nu och det är så kul! 
 
I torsdags så fick jag inte Ask, vilket var lite tråkigt då det gick väldigt bra förra gången, fick istället Kakan. Första gången jag red honom och det är alltid kul att pröva nya hästar. Men han var jätteseg i början, så jag fick verkligen driva på honom, så jag fick typ mjölksyra i benen efter några meter i traven. Haha, sen fick jag även ta ett varv i galopp och galoppera på lite för att få igång honom. 
Kakan är en häst som verkligen måste komma igång redan från början, annars rör han sig inte lika bra och går såklart inte heller att ridas ihop, men så fort jag fick igång honom så blev han jättefin. 
 
Blev mycket skänkelvikningar och han var riktigt fin. Och han var faktiskt väldigt rolig när man fick igång honom. :) 
 
 
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se