Pärla

Förra veckan blev det ingen ridning på ridskolan då jag hade ont i huvudet, eller det gjorde mer ont i ena ögat, kändes som att något försökte ta sig ut ur högra ögat. Beror på min syn, den är inte jättedålig, men det är ganska stor skillnad på höger och vänster öga. På höger har jag -0,5 + astigmatism och på vänster -2,25, så jag tror det högra ögat blir överansträngt. I måndags var jag i alla fall hos optikern, så jag ska få ett par glasögon som jag kan använda då och då. 
 
Igår red jag i alla fall och jag hade Pärla. Hon var lite seg och stannade ibland, men gick ändå helt okej. Vi jobbade skänkelvikningar, öppna och öka och minska volter. Vi började med att rida fram lite fritt, sen körde vi skänkelvikningar i skritt först och då gick det sådär. I traven gick det mycket bättre. Sen gjorde vi en övning där vi gjorde lite öppna i ett hörn i skritt och sen trav resten av spåret. 
 
Sen körde vi på volterna, minskade dem och sen ökade vi, gick ganska bra. 
Jag tycker Pärla är svår, jag har mycket lättare för att rida pigga hästar. Sen är Pärla ganska hård i munnen också. 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se