En avramling rikare

Våren är här, märkte jag när jag tog in Ness igår, hennes ben var helt inpackade i lera och så var hon lite lerig på ryggen. Så jag måste ha stått 1 och en halv timme igår och tog borta lera från benen. 
 
Igår tänkte jag i alla fall hoppa lite. Satte upp en studs på kanske 50 cm på ena långsidan och en upphöjd bom på andra långsidan som jag travade och galopperade över i början. 
 
Hon var superfin när jag red fram, lugn och mjuk, till och med i galoppen var hon lugn i redan från början. Var jättefin när jag red över den upphöjda bommen, så jag fick en jättebra känsla. 
 
Men sen när jag började hoppa så vände det och gick riktigt riktigt dåligt. Kom över studsen en gång, men sen sprang hon förbi. Hon hoppade första hindret sen vet jag inte riktigt vad som hände, hon sprang förbi hindret, så jag på något sätt hamnade bakom sadeln, vet inte om hon typ hoppade förbi hindret och att jag inte hängde med. Men jag lyckades som sagt i alla fall hamna bakom sadeln, Nessan började springa fortare och jag åkte av. Det var första avramlingen på länge om man inte räknar med när jag gick omkull med Happy i somras. 
 
Jag hatar att ramla av, inte för att man kan göra illa sig, utan för att jag känner mig så dålig då. Sen tycker jag synd om Nessan, red som en kratta igår. Anledningen till att Nessan sprang förbi var nog för att jag kände mig lite osäker redan från början och det känner ju hon direkt. Blir osäker på studsar och kombinationer så det kanske inte var så smart att hoppa det, i med att jag är osäker, men men lätt att vara efterklok..
Älskade hjärtat...♥
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se