Sjuk och Manessa

Alltså jag har mått illa hela veckan, började i söndags så jag trodde att jag var magsjuk eller nåt, men nej, har bara mått illa och haft ont i huvudet. Hela veckan. 
 
I onsdags var det lite bättre i alla fall så då var jag i skolan och sen red jag Nessan. Men igår så vaknade jag och mådde illa, men jag gick till skolan ändå ifall det skulle bli bättre, vilket det inte blev, så jag gick hem och sen blev det ingen ridning heller. Vilket är tråkigt då jag har Painter.. 
 
Ridpasset på Nessan då. Hon var väldigt pigg då hon inte gått på 2 veckor (förutom en skrittur), red i alla fall i hästarnas sommarhage då underlaget var bra där. På ridbanan var det isigt och på andra ställen var det också rätt isigt. Så drygt, men nu verkar det som att isen håller på att smälta i alla fall. 
 
Hon var som sagt pigg, ville bara springa i början och lyssnade inte, så jag lät henne få ta en liten galopp nästan precis som vi kommit fram till hagen och efter det blev det lite bättre. Hon var fortfarande väldigt pigg, men lyssnade lite bättre. Red skänkelvikningar och mycket övergångar. Hon svarade väldigt bra på framåtdrivande hjälper, men det var lite mer motvilligt när jag ville att hon skulle stanna eller sakta av, haha. ;) 
Jag är ändå nöjd med henne, hon var rätt fin i slutet. :) 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se