Lite bilder från sista ridpasset på hyren+annat

Har typ helt glömt att blogga men i lördags red jag Painter, sista ridpasset på hyrning. Red bara ett kort pass på typ 30 min då han kändes lite trött. 

 
Värmde upp med massa öppnor och skutor och sen i slutet blev det en del galoppfattningar. Galopperade kanske 5 steg, sen saktade jag av till trav och så galopp igen, lite så höll jag på och han var jättefin! Jobbade på bra trots att han som sagt kändes lite trött. Fiiiina Painter-lino. ❤️
I onsdags var jag hos Nessan, däremot blev det ingen ridning då det blåste som satan+att det snöade. Inte så trevligt.
Och Nessan bestämde sig för att inte bli fångad. Först när jag kom så gick hon mot mig, men sen kom Zelda fram också och då blev Nessan sur och sen ville hon inte fångas in. 
 
Så jag stod där i säkert 30-45 min och försökte få tag på henne. Var inte så mysigt i det vädret. Men tillslut kunde jag gå fram till henne och då stod jag bara och klappade henne ett tag innan jag satte på grimskaftet. 
 
Jag pysslade med henne lite i stallet och sen körde jag lite att hon skulle följa efter mig och så i stallgången. Lite kroppspråkgrejs. Hade en pekpinne (spö) som hjälp, typ som en förlängd arm. När vi gick och jag ville att hon skulle stanna tog jag upp den och gick jag iväg och ville att hon skulle stanna så höll jag upp den och sen när jag ville att hon skulle komma så tog jag ner den och hukade mig. 
 
Ville jag att hon skulle backa så gick jag mot henne och sträckte på mig och när vi gick och jag ville att hon skulle svänga vänster tex så tog jag upp pekpinnen åt vänster, och så tvärtom. 
Hon lyssnade jättebra på mitt kroppsspråk, var uppmärksam och så. Bästa Nessi❤️
Igår så började ridningen igen och jag fick Painter!!! :D 
Vi red lite på volter där vi gjorde lite öppnor på ena sidan av volten och han kändes mestadels väldigt fin igår! Sen fick vi rida lite fritt i skritt och då gjorde jag lite skänkelvikningar, öppnor och slutor och han var väldigt fin. 
 
I galoppen gick det också väldigt bra, han var väldigt fin! 
Alltså, han är så härlig, fina hästen! 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se