Nessan och Painter

Gud, mina senaste inlägg har hetat "Nessan och Painter" haha, variation much.. 
 
I onsdags åkte jag i alla fall till Nessan och hon var så söt. Först gick jag och hälsade på Thiesan och då stod hon och tittade efter mig och sen när jag gick in i deras hage så gick hon mot mig. Verkligen skillnad från första gångerna jag skulle rida henne, då var hon väldigt svårfångad. 
 
Sen red jag ut barbacka i grimma, skrittade mycket, men blev lite trav och galopp också. 
Hon var pigg och glad. 
Efter att jag ridit Nessan gick jag en promenad med Thiesan och hon var väldigt jobbig, var superstark och drog mycket, småtravade och var uppblåst, så jag blev något trött i armen haha.
Hennes ben ser i alla fall väldigt bra ut och man kan förmodligen sitta upp på henne i mars. :D
 
I torsdags red jag Painter igen. Han gick innan och jag blev typ avundsjuk av att se någon annan rida honom haha, vill ha honom för mig själv. ;) I början av ridpasset var han lite småseg, han tyckte att det räckte med en lektion, så varje gång jag vända över ridbanan ville han stanna vid medellinjen, haha, men sen förstod han att han skulle få gå en lektion till och blev som vanligt. 
 
Vi gjorde en övning, att vi gjorde några steg öppna och sen ur öppnan fattade vi galopp, det gick ganska bra i höger varv, men i vänster varv var det svårare. 
Sen red vi mycket volter och han var väldigt fin. Det som jag behöver öva på dock är att när vi ska fatta galopp så blir jag helt inne på att fatta galopp att jag slutar rida, måste ha kvar honom i formen i galoppfattningarna. 
Men Painter var i alla fall superfin i torsdags. 
 
I torsdags fick jag även hem två nya saker jag köpt, ett träns och ett par veredus benskydd. Båda köpte jag begagnat,tränset för 200 kr och benskydden för 250 kr, vilket är väldigt billigt för ett par veredus benskydd, kostar runt 1000 kr nytt och de var ändå i bra skick, lite repiga men annars så. 
Jag testade tränset på Painter efter ridpasset och han var så snygg i det, såg ut som värsta dressyrhästen. *-*
 
 
 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se