Hästig lista

Allmänt:
Hur många dagar i veckan rider du? Ungefär 3 gånger, en gång på Nessan, en gång på åkerby och en gång på Dreamy eller Happy. 
Har du egen häst? Tyvärr inte
Vilket klubb rider du för? Tävlar ju inte, men är medlem i Enköpings Ridklubb
Vilka/vem tränar du för? Myran
Favoritmärke på ryttarsaker? Oj, jag vet inte, tycker Kingsland har väldigt fina saker och cavalleria toscanas ridbyxor är supersnygga!
Hur många hästar har du ägt? Ingen 
Hur många äger du nu? Ingen :(
Har du foderhäst/har haft? Har inte haft någon foderhäst, Ina var väl lite som en det första året då jag åkte nästan varje dag. 
Har du medryttarhäst/har haft? Ina och Thiesan är väl de som jag har kallat medryttarhästar. Vet inte om jag kan kalla Nessan medryttarhäst eftersom tanken var att jag bara skulle rida henne tills Thiesan blev bra... 
Har du sköthäst/har haft? Nope
Hur länge har du ridit? Började på ridskola 2007 så blir 10 år i år! :O Är alldeles för dålig för att ha ridit i 10 år tycker jag.
Har du ridit/rider på ridskola? Ja, började som samgt 2007 och red till 2013, sen slutade jag och red bara privat, men sen började jag igen i början av förra året och rider fortfarande där. 
Har du tävlat? Nej
Vilka grenar rider du? Dressyr och hoppning

Hästen/Hästarna:
Favorithäst/hästarna: Manessa / Thies / Painter
Ras: Arabiskt fullblod / Svenskt varmblod (halvblod) / Oldenburg
Hur gammal är den? 18 år 17 år (fyller) 16 år
Hur stor är den? Ca 144-145 cm 147,6 cm ca 165 cm
Färg? Brun Isabell Fux
Tecken? Strimbläs, snopp, vit överläpp, vit kota höger fram, vit halvstrumpa höger bak Strimbläs, snopp, vit krona vänster bak och vit ball höger bak Lykta, 4 vita strumpor och vita fläckar på buken. 
Vilka/vilken gren rids den i? Dressyr och hoppning Dressyr, hoppning, WE Dressyr och hoppning
Tävlas den? I vilka klasser? Hon tävlas inte och har heller inte gjort det Thiesan tävlas heller inte och har vad jag vet inte gjort det, planerades nog att göra det, då hon har mätintyg och livstidslicens. Livstidslicens togs bort 2012, men alla som hade det innan har kvar det. Däremot hittar jag inga resultat varken på tdb, equipe eller ridsportsportalen Painter har tävlats upp till 120 hoppning med placeringar, men tävlas inte nu. 
Hur länge har du ridit den/ägt/hyrt den? Har ridit Nessan sen i slutet av november förra året Har varit medryttare på Thiesan sen 1 maj 2014, med en liten paus i några månader 2015 Kan inte riktigt svara på den då jag inte rider honom regelbundet utan jag får bara rida honom när jag blir tilldelad honom, första gången jag red honom var nån gång förra året. 
Utrustning:
Märken på...
Ridskorna/stövlarna/chaps: Ridskor: Jacson
Ridbyxorna: Hööks från crw
Tröjorna: Har ingen speciell ridtröja, utan använder typ vanliga tröjor
Jackan: Vet inte märke
Hjälmen: Lamicell
Kavajen: Har ingen
Tränset: Micklem, nåt från ullared och träns från hööks
Sadeln: Tar Nessans sadlar, dressyrsadeln från hubertus och hoppsadeln vet jag inte riktigt något på P. Haha, inte pessoa eller prestige, nåt annat på P. 
Benskydd: Veredus, eskadron, catago, BR och benskydd från hööks
Benlindor: Har bara från granngården, hööks och börjes.
Schabrak: HV-polo, equiline, kyro riding gear, LO design, mountain horse, lamicell, john whitaker, BR, JH collection, hööks, granngården, star rider och Mia RS, tror det är de märkerna jag har på schabrak.
 
 
 
 
 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se