Plask Ask

Igår började ridningen igen och jag fick Asken. 
Vi har fått en ny ridlärare och jag är jättenöjd, lektionen var väldigt rolig. 
 
Vi fick börja med att rida fram lite fritt, jag gjorde mycket övergångar, tempoväxlingar, bågar och halter. Han var ganska fin i framridningen, ganska lugn, men efter första galoppen blev han ganska stark och springig. 
 
Sen gjorde vi en väldigt bra övning, vi var på A och C volterna, och red de som en kvadrat, i varje hörn flyttade man framdelen till ett nytt spår, alltså som en kvadrat.  Man svängde alltså inte hästen med tyglarna, utan vände med skänkeln. Var en bra övning för att få ordning på yttersidan och efter den övningen var Ask jättefin. Ibland när man rider på böjt spår skjuter han ut bogen, men nu tänkte jag mer på att lägga till ytterskänkeln.  
Jätteroligt ridpass som sagt, ser fram emot nästa torsdag. :D 
Är jättemotiverad till ridningen nu och jag vill bara rida mer och mer, abstinens much. ;) 
Plasken ♥
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se