Längesen

Nu var det länge sen. Anledningar? Jag har varit allmänt omotiverad och så har jag dessutom jobbat 3 veckor. 
 
Jag kan börja med att prata lite om jobbet. Jag jobbade 3 veckor på Björkbackens omvårdnadsboende som feriearbetare, alltså på ett ålderdomshem. 
Första veckan var hemsk, så långtråkigt, hände inte så mycket och kändes som att det inte var någon vits med att jag var där. 
Men andra och tredje veckan gick väldigt fort och det var ganska kul, lite långtråkigt ibland när det inte fanns något att göra, men jag kände mig mer bekväm och visste mer vad jag kunde göra och sånt. Och jag hade mer koll på saker. Så de två sista veckorna trivdes jag rätt bra. 
Och jag är väldigt glad över jobbet, för efter dem här veckorna känner jag mig mer mogen och jag känner att jag ändå har växt lite som person. Dessutom har jag kommit på att jag är en jäkel på att städa, städade totalt 8 rum. Och det är rätt skönt att känna att jag inte är helt värdelös på saker som jag trott. 
Kommer ändå sakna stället lite, personalen, boende och de andra feriearbetarna. 
 
Nu är det en vecka ledighet och sen börjar skolan. Börjar gymnasiet. Ska gå på Jälla i Uppsala, hästinriktningen. Så det ska bli riktigt kul, det enda som kommer bli jobbigt är att pendla, men jag hoppas och tror att det ska vara värt det. 
När jag skulle jobba första dagen. 
Den här kommer jag sakna, sååå skön. 
 
På hästfronten har jag varit sjukt omotiverad sen Nessan flyttade och sen jag fick reda på att hon skulle flytta.  Hon flyttade för 2 veckor sedan såg jag nu, känns som mycket längre dock. Trodde åtminstone 3 veckor sedan. Red bara ut på Thiesan då ett tag, för att jag hade ingen motivation alls för att rida i paddocken. Och det gjorde nog så jag blev ännu mindre motiverad till hästarna och allt. 
Men i måndags så red jag ändå ett dressyrpass på Thiesan och hon var så extremt fin. Prövade ett nytt bett som hon verkade tycka om, ett tvådelat eggbett med blue sweet iron (köpte på börjes, islandshästbett, hehe, men funkade lika bra på Fisen), hon tog väldigt fint stöd på det. 
 Började med att rida cerpentiner, med en liten volt i varje båge och sen en halt efter volten. Det gjorde henne väldigt mjuk och uppmärksam. Sen gjorde jag samma sak i trav, fast jag saktade av till skritt vid volterna. 
 
När hon hade mjukats upp, så red jag mycket skänkelvikningar och skolorna och hon var så fin! Bästa ridpasset på väldigt länge och det gjorde mig mer motiverad till ridningen igen. Bästa Fis ♥
 
 


Gabriella Lundgren Sköld    •  

Åh, vad roligt att det har gått bra och Gud vad kul att dressyrpasset gick så bra och laddade dig med ny energi! Jag publicerar faktiskt ett inlägg om just motivation snart, lite tips och så för att ta sig ut/förhindra att hamna i svackor. Kan länka det till dig när det är ute, om du vill :) Önskar dig all lycka med hästen och dina pass, och lycka till på gymnasiet!

Svar: Åh tack så jättemycket! :D
Ja, du får jättegärna länka det. :)
freiavahlsten.webblogg.se










Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se