Long time no see

Var länge sen sist, eller ja ett normalt uppehåll på inlägg för min del, haha! 
Så vi tar lite uppdatering.
Lördag 1/4: Red ett dressyrpass på Nessan. Hon kändes jättefin, jag red en del skänkelvikningar, skolor, övergångar, volter och så. Hon var mjuk och fin nästan från början. 
Avslutade med att rida igenom LC:1, gick helt okej, hon blev något springig, men kändes annars fin. 
♥♥♥
 
Söndag 2/4: Red ut på Happy med mamma och Dreamy. Vi red bara lite på vägarna då det var ganska lerigt därute. Happy var pigg och glad som vanligt. Förra och förrförra helgen red vi en ny väg, en jättebra väg in i en skog, men i söndags så hade antagligen skogsägaren satt upp en skylt där det stod "ridning förbjuden", så drygt. Antagligen hade han sett oss rida in där. Jag förstår faktiskt inte varför man inte får rida i vissa skogar, vi rider ju liksom inte i några odlingar och förstör ingenting, rider bara när det är torrt och försöker hålla oss där traktorer kört. Så det är lite tråkigt, då vägen som sagt var bra, men men. 
 
Onsdag 5/4: Red Nessan i regnet. Red iväg till en äng med stockar och tog några skutt. Hon var superpigg, men fin. Sprang förbi någon gång i början, då jag var osäker, men sen lyckades jag få bort osäkerheten och då gick det bra. Men hon var lite väl pigg. ;)
Blöt Ness efter ridpasset.♥
 
Torsdag 6/4: Red på ridskolan, vi hade hästbyte och jag fick Leo. En häst jag aldrig ridit förrut. 
Det gick ganska dåligt, han gick som en giraff större delen av ridpasset och det kändes inte alls bra. Galoppen i högervarvet gick dåligt, kändes som en travare som inte hittat takten i galoppen. Han har travare i sig från mormorns sida, så kanske inte så konstigt. I vänstervarvet kändes det bättre, då hade han en mycket bättre takt. 
Ridpasset gick ganska dåligt rakt igenom, förutom sista traven, då började han sänka nacken och slappna av. Han behövde mycket stöd, speciellt på yttertygeln, vilket jag har svårt för, mina tyglar börjar lätt glappa, så det är något jag verkligen får tänka på nu när jag ska rida Leo. 
Söööt
 
Idag: Idag red mamma Bellinda (en häst hos Nessan), och då gick jag ut en promenad med Thiesan och mamma följde med och skrittade fram ute. Thiesan var lugn och snäll, sen gick jag en liten stund i paddocken med henne. För er som undrar så har hennes ägare börjat skritta uppsuttet på henne sen någon vecka tillbaka och det går jättebra, hon verkar nöjd över att få börja ridas lite igen. 
 
När jag hade gått med Thiesan en stund så fotade jag mamma och Bellinda och sen fick jag rida lite. När jag först satt upp så kändes det dåligt, hon kändes ganska springig, men jag hittade fort knapparna och då kändes hon väldigt fin. Red lite på volter och så lite skänkelvikningar och så. Det kändes bra, hon var som sagt fin! :) 
 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se