Mörker och hatkärlek till vintern

Alltså, det är så tråkigt nu när det mörknar så fort, dels blir jag jättetrött av mörker och sen så kan jag och mamma inte rida Dreamy och Happy förutom på helgerna, eftersom mamma inte vill rida när det är mörkt, vi har inga reflexer till hästarna och sen är de inte heller vana att ridas i mörker, så ja.. Skönt att jag har ridning på ridskolan i alla fall! 
 
Snart är det vinter i alla fall, vintern är lite mysig faktiskt, till en början, fint med snö, mysigt att rida i, men så satans kallt. 
Jag kommer ihåg en gång i vintras, jag hade precis ridit Thiesan och det var riktigt kallt, mina händer och fötter var isbitar, men eftersom jag inte har körkort så åkte jag buss och behövde vänta nån timme på den. Så jag satt i stallet, inlindade i några av Thiesans täcken och frös, då vi inte har värme i stallet. 
 
Efter ett tag så gick jag i alla fall till bussen, som är ett stenkast från stallet och stod och väntade. Det finns två hållplatser där, på sidan där stallet ligger går man av och på andra sidan brukar man gå på när man ska hem, så jag gick som vanligt över till andra sidan. 
Efter en liten stund kom det en buss, men bussen kom åt det hållet där man brukar hoppa av. Men busschaffören saktade ner och gjorde en gest som frågade om jag skulle med, men jag bara "nej, nej, åk vidare". Och precis när den åkte iväg kom jag på att det var den bussen jag skulle med, hade ju läst innan att den skulle åka en annan väg.. Och det går väldigt få bussar förbi där, så ja.. Mina föräldrar jobbade så det var bara att ringa morfar och hoppas på att han inte gjorde något och kunde hämta mig. Som tur var kunde han det, fast om en timme, haha, för han skulle äta. Så det var bara att gå tillbaka till stallet, linda in mig i Thiesans täcken igen och sätta mig och kolla på youtube. En sak som var positiv med det var i alla fall att jag hittade elfstrands kanal då. :D 
 
I alla fall, jag längtar tills jag får körkort.. Det är så jobbigt att vara beroende av bussar/föräldrar när man är/ska till stallet. Speciellt på vintern, när man kind of är en isbit. 
Älskade ponnypluttis ♥
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se