Min hästutrustning-mina pannband, träns och bett

Pannband med ljusblåa rosor, köpte begagnat, men tror det är från starrider. 
 
Grön/rött pärlpannband, som jag köpte på en loppis av en tjej som gjorde egengjorda pannband. 
 
Grönt pannband köpt på biltema. Har ett silvrigt och ett guldigt sånt här också. 
 
Bett-pannband från claridge house. Hör ihop med ett träns. 
 
Pannband med klinkers, köpte på loppis, så jag vet inte vilket märke. 
 
Pannband med brodyrsöm från claridge house, hör ihop med ett träns. 
 
Hackamore, köpt på granngården. Har två såna här, ett till Thiesan och Happy. Sen ett annat till Dreamy. 
 
Achennosgrimma från claridge house, hör ihop med ett träns. Pullback-knäppe. Den är jättefin på Thiesan, hon passar bra i lite bredare nosgrimmor tycket jag. 
 
Ett remontträns från claridge house med brodyrsöm på nosgrimman, pannbandet med brodyr hör till det har tränset. Men har satt dit ett strasspannband från fairfield. Sen har jag även satt på en nackpadd också från claridge house. Bettet är ett tredelat bridong bett, ett ganska smalt bett, som Thiesan går jättebra på. Jag gillar det här tränset, det är mitt favoritträns av dem jag har, Thiesan är så fin i det. Ett minus dock är att det är lite stort i storleken, men som tur är passade det Thiesan. Allt köpt på hööks. 
 
Själva tränset är från claridge house, och achennosgrimman och bett-pannbandet hör till det här. Men jag har bytt ut mot ett bling-pannband från granngården och en nosgrimma jag köpt i efterhand från hööks, den är av samma märke som tränset, från claridge house. Bettet är ett tredelat fullcheek köpt på börjes, även det går Thiesan jättebra på! 
 
Achenträns från claridge house, köpt på hööks. Hjärtan av strass på pannband och nosgrimman. Jättegulligt. Sitter inget bett på det nu. 
 
Sen har jag ett sidepull som jag köpt på hööks. Det är storlek cob, men lite stort i storleken. Har på längst in på Thiesan, och det syns på bilden att pannbandet är lite stort. Och Happy, som i vanliga fall har x-full, kunde ju till och med ha det, haha! Men förutom att det är stort i storleken så gillar jag det, det är väldigt mjukt läder. Och det är lite bredare nackstycke med mjuk padding, vilket jag gillar! 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se