Hoppningen i torsdags

Hello. Det här inlägget blir lite sent, men i alla fall i torsdags var det hoppning och jag red Mintan. Själva framridningen gick väldigt bra, jag red lite bågar innanför spåret och gjorde lite skänkelvikning ut och det blev hon väldigt mjuk och fin av. 
 
Väl till hoppningen så gick det jättedåligt. Vi travhoppade först ett kryss 2 gånger tror jag det var, sen hoppade vi två hinder i rad, först krysset i trav och sen ett räcke på andra långsidan. 
Sen hoppade vi en liten bana:
Först travhoppar vi krysset, landar i galopp och hoppar räcket, saktar av till trav vid A och travar över dem 3 bommarna och sen till vänster och kommer på krysset och räcket igen. Och det gick inte alls bra. Först vägrade hon flera gånger på räcket och sen så var hon väldigt trött under hela ridpasset, kanske för att hon gick en lektion innan, så jag fick driva hela vägen fram till hindret och min sits och allt kändes skitdålig. Sen avslutade vi med att komma på krysset och räcket i höger varv och då gick det helt ok. 
 
Nej, det här passet kändes inte alls bra, jag kände mig väldigt dålig och så, vilket jag nästan alltid gör på hopplektioner.. 
Men jag är ändå nöjd med Minta, eftersom man såg på henne att hon faktiskt var trött, och sen var hon som sagt fin innan vi började hoppa. :) 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se