Manessa

Tills Thiesan kan börja ridas igen så ska jag rida Manessa "Nessan" varje onsdag, ett arabsto på 17 år som står därute. 
 
Jag red då Nessan idag, red lite dressyr på banan. 
Först skrittade och travade jag fram på långa/halvlånga tyglar och sen tog jag en galopp ett par varv, vilket hon gillade, frustade som tusan, haha! 
 
Sen gjorde jag den där övningen jag skrev om när jag red Painter, alltså att jag gjorde skänkelvikningar i skritt från C till E, från E till A travar jag, från A till M i galopp och sen trav fram till C igen och så började jag om, gjorde det ett par gånger. Det gjorde henne lyhörd och lösgjord. 
 
Efter det red jag mest på en volt, travade väldigt mycket och hon var sååå fin. Övade lite galoppfattningar också, då hon tyckte det var lite jobbigt att galoppera och fatta galopp på volten och det gick rätt bra. 
 
Sen avslutade jag med att rida lite barbacka, i alla gångarter och även då var hon superfin! 
Jag är verkligen supernöjd med Nessan, hon är så rolig att rida och det kändes riktigt bra idag. 
Outfit:
Träns: Hööks
Pannband: Futura
Schabrak: Equiline
Benskydd: Fram-Eskadron, bak-hööks
 


Emma    •  

🌸 Bolmgrens Julkalender 2016 🌸
Lucka 1 går att öppna! In och kika vad som döljer sig där! ❤️










Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se