Målen jag hade med Thiesan

För snart 2 år sen skrev jag ett inlägg här på bloggen, som jag förövrigt helt hade glömt bort, där jag skrev mål jag hade med Thiesan, så tänkte skriva hur det har gått med dem. 
Och eftersom hon har varit skadad nu, så skriver jag hur det gått innan skadan såklart! :)
 
*Få ordning på hoppningen. Har gått så himla dåligt i hoppningen nu på sistonde. När jag ska hoppa på banan så springer hon bara förbi i all världens fart, och när jag hoppar några stockar som ligger på en äng så hoppar hon men dock så rusar hon mot hinderna. Så jag vill ha bättre kontroll i hoppningen. 
Alltså, det har ju gått bättre än vad det gjorde i början, nu har jag lite bättre kontroll i hoppningen och hon springer inte förbi lika ofta. Förut rusade hon liksom på, utan att jag hade någon kontroll, så det har som sagt gått bättre, men hoppningen är absolut något jag vill bli bättre på med henne. 
 
*Bli ännu bättre i halsring, och kunna galoppera i lugn galopp med bara halsringen på.
 Jag rider inte i halsring så ofta och har inte gjort det på rätt länge, men när jag väl gör det så går det jättebra. Hon är lätt att styra och stanna med och jag kan oftast haha ha kontroll på farten. Check.
 
*Lära henne nåt trick, vet inte riktigt vilket, men något i alla fall. Vore så kul.
Check haha! Hon kan puss och bergsgeten. 
 
*Jobba mer från marken och lära känna varandra bättre. 
Det har vi gjort och jag tycker att det känns som att vi känner varandra rätt bra. Check!
 
*Bli bättre i dressyren, det har gått framåt där, men i galoppen är inte formen så bra. 
Det har verkligen gått framåt, innan hon blev skadad var hon så himla fin! Och det kändes verkligen som att vi var på G. Det har gått rätt segt med dressyren, men när jag fattade hur jag skulle rida henne, så gick det framåt, såklart. Känns lite surt att hon skadade sig när det verkligen började gå framåt. Check, men självklart behöver vi bli bättre! :) 
 
Det enda målet jag har med henne just nu är att hon ska komma igång bra efter skadan. Om typ 4 veckor ska hon på återbesök och ser det bra ut så får hon börja gå lite promenader och så. När vi är igång igen, kommer jag nog skriva ett inlägg med nya mål. 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se