Uppdatering-efter omkullridningen och Thiesan

Nu har inte jag uppdaterat på ett tag märkte jag, senaste inlägget var ju när jag hade gått omkull med Happy. Då hade jag väldigt ont vid revbenen och var lite orolig att det var något brutet/en spricka eller så. Vi åkte aldrig och röntgade, eftersom det började kännas lite bättre redan 2 dagar efter och hade det varit brutet hade det gjort ont en längre tid och så hade det nog gjort ondare. Nu är det inprincip helt bra, jag är bara lite, lite öm när jag trycker precis där, men annars känner jag inte av det. :)
 
I torsdags förra veckan så hade jag också lite otur, jag och mamma städade lite i stallet, jag höll på och borsta bort lite spindelnät vid fönstrerna och så helt plötsligt får jag en sticka rakt in under nageln.. Det gjorde riktigt ont, fingret svullnade upp och blev helt ömt, och jag blev lite orolig hur jag skulle få bort stickan. Men som tur var så fick mammas kille bort den, han borde fan blivit kirurg alltså, hahah. 
Finaste Happs. 
 
I lördags så red jag Thiesan, jag red ett dressyrpass och avslutade med att ta några språng på ett hinder. Det kändes inte alls bra i början, hon var väldigt springig och okoncenentrerad, och jag var också lite okoncenrerad och seg i mina hjälper. 
Efter ett tag gick det i alla fall lite bättre, efter en del bakdelsvändningar. Då blev hon lite mjukare och lite mindre springig. Bakdelsvändningar funkar verkligen bra på henne, hon blir väldigt lösgjord utav dem. 
I slutet tog jag somsagt några språng och det kändes sådär, hon rusade mot hindret till en början, men efter ett litet tag, så kunde jag i alla fall kontrolera farten lite bättre och kunde komma i trav på hindret också. 
Så det här ridpasset gick varken jättebra eller jättedåligt. 
I måndags red jag Thisis igen, körde lite markarbete med upphöjda bommar. Medans jag fixade fram bommar så skrittade mamma fram henne, blev en lång framskrittning, vilket jag tror var väldigt bra, så hon verkligen blev ordentligt uppvärmd. När jag hoppade upp så körde jag endel travarbete med mycket tempväxlingar och sen också mycket övergångar, det gjorde henne lite mer lyhörd och också att hon blev mer aktiv i bakkärran.
 På ena långsidan hade jag 3 upphöjda travbommar och på den andra långsidan hade jag två upphöjda galoppbommar. Hon var lite tittig på galoppbommarna och så vägrade hon en gång, men annars kändes det  väldigt bra under hela ridpasset, hon kändes lyhörd och ganska mjuk, så jag är väldigt nöjd över ridpasset. Sen red jag mycket bättre än mot vad jag gjorde i lördags, jag var snabbare i mina hjälper och så var jag också mer koncentrerad. 
Lite bilder från i början av ridpasset. 
Outfit på Thiesan: 
Träns: Hööks
Sadel: Stübben
Schabrak: John Whitaker
Benlindor: Granngården
 
Outfit på mig: 
Tröja: Only
Ridbyxor: Hööks
Hjälm: Hööks
Ridskor: Jacson











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se