Torsdag och juldagen

Har glömt/inte orkat skriva om torsdagens två ridpass som båda gick väldigt bra. 
Jag började med att rida Nessan eftersom jag inte åkte i onsdags då jag fick ont i magen. Jag red i alla fall ut en tur med fokus på galoppen. Hon var väldigt pigg, men kontrollbar. Övade på att korta och länga galoppen på en raksträcka vilket gick jättebra. Red även runt lite på en äng, även då var hon fin. Avslutade med en galopp där hon fick springa på och fy tusan vad det gick undan, haha! Sen skrittade jag av en liten runda. 
 
Sen på kvällen var det dax för en dressyrlektion igen, på Bonney. Vi red mycket tempoväxlingar och red på volter där vi ökade och minskade den och så. 
I början var Bonney lite lång och tung, men andra halvan av lektionen satt jag verkligen tillbaka och verkligen red ihop henne och då blev hon så himla fin! Vi hade en bra ridlärare i torsdags som verkligen påminde mig att inte låta henne bli lång. Så det kändes riktigt bra!
Idag red jag och mamma ut på Nessan och Bellinda, vi red en lite längre tur i alla gångarter och det gick jättebra. Däremot var Nessan rätt svårfångad i hagen, först kunde jag gå fram till henne, så jag stod och klappade henne och sen tänkte jag ta på grimman, men sen kom Zelda, haha, och då gick Nessan iväg. Men med lite hjälp av Karin (Manessas ägare) så gick det bra. 
Fick en go pro av pappa i julklapp igår, så den invigde jag idag, så jag ska redigera den och sen ladda upp den. Kommer nog dock ta ett tag, då det går jättesegt med redigeringen. 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se