Thiesans status

Det var ett tag sen jag skrev om Thiesan nu, så lite update om henne kanske ni vill ha. 
 
Förra tisdagen (13/12) så röntgades Thiesan, då var det 6 veckor efter hon kommit hem från Ultuna, och 12 veckor sen hon skadade sig. Det kom ut en distriksveterinär och röntgade och då såg man fortfarande en tydlig spricka kvar i skenbenet, frakturen i gaffelbandet hade dock läkt helt. Så då skulle hon få stå ett bra tag till. Plåtarna skickades sen till Ultuna så de kunde jämföra lite med tidigare röntgenbild och kolla om sprickan verkligen var kvar. 
 
Och det hade läkt!! Det var bara en skugga i plåtarna, som kommer synas efter sprickan i nåt år. 
Så nu får man börja gå lite med henne 5 minuter, helst två gånger om dagen. :D Så kul. Blev så himla ledsen över första beskedet och jag blev orolig om hon ens skulle bli bra, för jag tyckte att det borde ha läkt efter 12 veckor. Men som tur var, så var det bara en skugga, så sprickan var som sagt läkt. 
 
Nu kommer man promenera med henne ett par veckor, och öka på med 5 minuter för varje vecka, sen ska hon röntgas igen om ett par veckor tror jag, och förhoppningsvis kommer allt fortsätta se bra ut så man kanske kan få börja sätta igång med ridningen lite smått. ♥
Hjärtat igår♥
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se