Nessan och Bonney

Onsdag: 
I onsdags red jag Nessan, blev lite gymnastikhoppning. Hade en "serie" på långsidan, först en studs, sen ett galoppsprång till en oxer och sen två galoppsprång till ett räcke. Hoppade inte så högt, utan typ 50 cm på alla hinder. 
 
Det gick inte så jättebra, hon var väldigt springig och då blev jag lite framåtlutad, så jag satt inte riktigt tillbaka mellan hinderna, vilket gjorde att hon rev någon gång. Jag var rätt nära på att ramla av efter oxern en gång också, hon hoppade den väldigt långt ifrån och det var inte jag riktigt beredd på, så jag hamnade lite åt sidan och då började hon galoppera väldigt snabbt, så jag trodde verkligen att jag skulle åka av, men  jag lyckades kravla mig upp hahah. 
 
Det enda som gick bra i onsdags var när hoppade lite på volten, då var hon fin! 
Hade mitt pullarträns, visst var hon fin i det? :)
 
Igår var det hästbyte och jag fick Bonney- ett stort sto på runt 170 cm, var första gången jag red henne så det var kul. Var i alla fall dressyr, en stund red vi så att vid H svängde man snett igenom och vid X började man göra skänkelvikningar mot F och sen vid K red man snett igenom igen och samma sak vid X började man göra skänkelvikningar ut mot M. Så man fick vara uppmärksam på dem andra, men det gick ganska bra! 
 
Det gick helt okej att rida igår, Bonney är väldigt mycket häst att rida, så det var lite svårt att rida ihop henne, men jag fick till henne lite i skritten och någon gång i traven. I början var hon rätt seg och mot slutet blev hon springig, så hon var lite svår, men ändå trevlig. Sen är hon supermysig att hålla på med! 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se