Lördags ridtur

I lördags red jag och mamma ut på Manessa och Zelda. 
Vi red först en liten stund på ridbanan då Zelda hade varit väldigt studsig i fredags och vi skulle kolla av hur hon verkade nu. 
Jag red runt i alla gångarter och övade lite övergångar och så, det gick sådär, Nessan var mer fokuserad på att vara sur mot Zelda haha. 
Zelda var i alla fall lugn så vi red ut en sväng i skogen i alla gångarter och Nessan var såå pigg. Hon älskar verkligen att springa den där! 
 
Allt gick i alla fall jättebra fram till sista galoppen, då var jag och Nessan först och Nessan drog på lite och då gjorde Zelda också det och så gjorde hon världens bocksprång så mamma flög av. Jag galopperade på och sen när jag tittade bak så låg mamma på marken och Zelda sprang runt och hade jättekul. Men hon stannade några meter bort, så jag kunde hoppa av och ta fast henne. Allt gick bra och vi satt upp igen och red vidare. :) 
Är det bara jag som tycker att Nessan ser ut som en liten b-ponny på den här bilden?
 
 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se