Finaste Ness

I onsdags red jag ett dressyrpass på Nessan. Skrittade väldigt länge, innan jag började trava. 
Gjorde så att vid varje bokstav så stannade jag och ryggade 1-2 steg, gjorde så ett tag och det blev hon väldigt lyhörd av. Sen gjorde jag ungefär samma sak i trav efter ett tag. Gick jättebra. 
 
När jag skrittat och travat ett tag så tog jag lite galopp, samlade upp henne nästan på en gång och började göra små volter i typ varannat hörn i galopp då och det tyckte hon var lite jobbigt men gjorde det ändå väldigt bra! Sen gjorde jag så att på långsidorna gjorde jag öppna/sluta i skritt, även några gånger i trav, och så trav på kortsidorna och så gjorde jag en volt vid A och C. Det gick jättebra, hon var jättefin och lösgjord, samt väldigt väldigt lugn, hon kan ju bli lite springig ibland. Men hon var väldigt fin och trevlig. 
 
Sen red jag igenom LC:1, vilket inte gick så bra, hon blev rätt springig just då, och jag tror väl att jag blev lite ofokuserad, så ja, just det gick inte så bra. 
Efter det fortsatte jag lite som innan, och då var hon väldigt fin igen. Avslutade jag med att trava av i lång och låg form. Jag är jättenöjd med henne över ridpasset, hon var mestadels väldigt lugn och hon var som sagt superfin! Bästa Nessis! ♥ 
 


Anonym    •  

Sammanfattning 2016? :D










Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se