Årets sista ridpass

Har inte 2016 gått sjukt snabbt? När jag tittar i bloggarkivet i februari så känns det som att några av ridpassen var igår, typ. Men det är väl för att jag inte gjort så mycket iår. 
 
Idag var jag i alla fall hos Manessa och kom gående fram till mig. :) Ridpasset gick dock faktiskt rätt dåligt. Precis när jag suttit upp så kom det en häst från ett stall en liten bit ifrån och longerades i paddocken, en häst som Nessan inte känner, så hon blev rätt spänd och jag kunde inte riktigt komma åt henne. 
 
När hästen gått så gick det lite bättre, men jag kände mig ofokuserad, mamma följde med och jag blir ofta ofokuserad när nån tittar på, då tänker jag mer på dem än hur jag ska rida, är jag själv är jag ju liksom 100% fokuserad på Nessan och då går det ju självklart mycket bättre. Så det kändes inte så bra. 
 
Jag hoppade lite idag, en studs, sen ett språng till ett räcke och ibland tog jag ett räcke som stod på diagonalen. Det gick helt ok, Nessan var väldigt pigg dock! 
 
Jag är inte jättenöjd över ridpasset, är så drygt att jag blir så ofokuserad så fort jag har någon med mig, vill ju ha bilder när det går så bra som det gjorde i onsdags. Nu blev det dock inte så bra bilder, de är dålig fokus, men slänger upp dem bästa i alla fall. 
 
Fick en fråga om jag kunde skriva en sammanfattning av 2016. Har inte gjort så mycket iår, mer än att ha ridit lite, skola, kompisar och sen i somras var jag på kolmården och grönalund, annars inte så mycket mer. Så det blir inte kul att läsa tyvärr. 
 
Det här året har inte varit nåt speciellt, rätt tråkigt år. Det värsta det här året var ju helt klart när Thiesan skadade sig och det bästa var nog när vi fick hämta hem henne igen. 
I ridningen har det varit både dippar och toppar. Är riktigt dålig i hoppningen, men jag vill så gärna bli bättre, då jag tycker det är kul när det väl går bra, men är svårt när jag hoppar så sällan.. I dressyren har det däremot gått framåt, har blivit lite bättre på att hitta knapparna på nya hästar. 
 
Har absolut inga förväntningar på 2017, hoppas bara att Thiesan kommer igång bra. 
Hjärtis ♥
 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se