Kanske tillbaka

Nu har jag haft ett ganska långt uppehåll från bloggandet, senast jag logga in här var i oktober. Jag känner mig lite sugen på att blogga lite smått igen. 
 
Igår fick jag jullov och har därmed gått halva ettan, en sjättedel av gymnasiet. Helt sjukt! Det har gått otroligt fort, känns literally som att det var igår jag började, samtidigt som att det känns som att jag alltid gått där. Jag trivs i alla fall otroligt bra på skolan och med kompisarna. Det känns så bra allting. 
Själva hästeriet på skolan är jag också supernöjd med, har redan lärt mig väldigt mycket, både i ridning och hantering. Så det här valet hade inte kunnat bli bättre. Så glad att jag valde Jälla och hästinriktningen. 
 
Vad har hänt sedan sist annars då? Förra söndagen gjorde jag faktiskt min tävlingsdebut, klubbhoppning, 75 cm på Painter. Det gick väl inte som jag hoppades, vi blev uteslutna och vägrade ut oss på tredje hindret. 
Han vägrade flera gånger på framhoppningen så jag visste redan när vi gick in på banan att vi skulle bli uteslutna. Så jag kände mig faktiskt nöjd med att vi kom över de två första hinderna. Faktiskt. 
 
Men nu i efterhand är jag besviken på min ridning, blev väldigt passiv och mesred istället för att liksom driva på. Men jag hoppar ju inte ofta alls och därför sitter det inte riktigt hur jag ska agera när han gör så. Men jag tänker anmäla mig på honom nästa omgång också och då hoppas jag på revanch. Då ska jag inte sitta och mesrida, utan driva på mer. 
Världens absolut finaste kille. 
 
Igår red jag en liten Mintkaramell. Sista passet för terminen och jag red barbacka. Vi körde mycket tempoväxlingar, där vi, i hörnen skulle samla ihop dem och på långsidorna ha typ mellantrav/galopp. Det gick faktiskt väldigt bra efter ett tag, hon var väldigt fin, speciellt när jag samlade ihop henne. Kändes väldigt fin. 
Var dock sjuuuukt jobbigt, så efter ett tag orkade jag inte riktigt hålla ihop och samla henne i hörnen så då bröt hon av. Men jag är otroligt nöjd med Mintan, var nog jobbigt för henne också. Jag var helt slut haha. 
 
Idag följde jag med min kusin till stallet och tittade när hon red. Samt myste med Painter. Alltså, jag älskar honom så otroligt jäkla mycket och jag önskar så jävla mycket att han var min. Emma, min kusin sa att "han är din i hjärtat" och det var nog det bästa jag hört. 10 år, men så klok. 
 
På jullovet ska jag hyra Woop´s i 6 dagar, förra året hyrde jag Painter, men han var tyvärr upptagen i år, tråkigt nog. Men det ska bli kul att rida Woop´s igen, henne har jag inte ridit sedan förra året innan sommaren. Hon går nämligen på hopplektion med sin hyrryttare samtidigt som vi har lektion. Vilket Painter också har börjat göra... :(
Men det ska bli kul, samtidigt ska Emma hyra Super Janne. :D
 Fina Woop´s från sommarbetet. 
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se