Cortina och Thiesan

Igår var det tisdag, vilket innebar ridning på skolan. Fick frågan om jag ville ha Cortina igen eller om jag ville ha någon annan. Ville såklart ha Cortina, utan tvekan. Kanske vore bra egentligen att prova någon annan, har liksom bara ridit 2 av 10, men haha, gillade Cortina så mycket. 
 
Vi började med att skritta runt på långa tyglar och svänga och göra volter med bara vikten och skänklarna. Gick ganska bra, men skulle vi i från de andra hästarna, så var det lite mer motvilligt. ;) 
Vi fick rida lite fritt sedan och jag gjorde lite övergångar och en del volter och bågar. Först kändes det så där, men efter ett tag blev hon väldigt mjuk och fin. 
 
Sedan fick vi rida lite på volterna och även galoppera lite i båda varven. Cortina hade supermjuk och härlig galopp och var väldigt fin. Blev dock väldigt pigg efteråt. Men jag är väldigt nöjd med henne, hon är så mysig! 
När jag kom hem drog jag, pappa och Robin (min bror) till gymmet och var med på cirkelträningen. Tycker det är riktigt kul eftersom man tränar många olika muskler och har olika stationer. Riktigt bra träning med andra ord. Vi ska försöka göra som en rutin nu att vi går dit varje tisdag. Så hoppas vi håller det. ;) 
 
 
Idag red jag Thiesan, som vanligt tänkte jag säga, men red inte i måndags så blev idag istället. För en gångs skull hann vi faktiskt ut innan det blev mörkt, så vi skrittade (och travade lite) ut en liten runda och sedan red vi en stund i paddocken. 
Först kändes det inte alls bra, hon kändes motvillig och gapade bara. Hade mitt bett med acavallo bettskivor för första gången på ett tag. Så tänkte att hon kanske inte gillade dem, så jag hoppade av och tog av dem och då blev det bättre. 
 
Sedan red jag på volten i skritt och trav och då var hon faktiskt riktigt fin. Hon kändes mycket mer arbetsvillig än i början och var ganska mjuk. Gick även bra i vänster varv som är både mitt och hennes svåra varv, så det var kul. I vänstra varvet lägger hon gärna huvudet på sned inåt, men blev mycket bättre med det efter arbetet på volten. 
 
Avslutade med lite galopp och hon gick ganska fint, men hon blir lite springig i avsaktningarna och det beror nog på att hon är lite svag fortfarande. Men hon känns bara bättre och bättre. Fina Thiesan! <3
 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se