Nessan och Painter igen!!! :D

Onsdag: I onsdags red jag ett dressyrpass på Nessan, med fokus på galoppfattningar. 
Började med att rida fram i trav som i ett X. Alltså jag red snett igenom från M och bytte varv, sen red jag snett igenom från F och när jag ridit så ett tag så gjorde jag lite sluta i slutet av diagonalen. Sen bytte jag så att jag red snett igenom från H och bytte varv och sen snett igenom igen från K, och så höll jag på så en stund, hon blev ganska mjuk och fin av det. 
 
Sedan började jag med galoppen, lät henne först galoppera ett varv i både varven, sen började jag jobba med galoppfattningar, fattade galopp, galopperade kanske 5 steg, sen saktade jag av till trav och sen galopp igen osv. Det gick väldigt bra, hon har lite svårt med galoppfattningar, hon brukar ofta trava iväg innan hon fattar galopp, men det blev bättre med det för varje gång och hon fattade galopp på en gång. Hon blev lite springig ibland, men jag är väldigt nöjd med henne. 
 
Igår var det hästbyte och jag fick Painter igen! Woho! 
När vi skrittade fram så kändes han jättekonstig, snubblig och så, så jag bad Myran kolla om han haltade, men det gjorde han inte och inte heller i traven. I traven började han också kännas som vanligt igen, så det var skönt. 
Vi red mycket sidvärtsrörelser igår, skrittade och gjorde både öppna och skänkelvikningar. Sen red vi lite på volter i trav och minskade och ökade volten. 
En annan övning vi red var att på ena kortsidan gjorde vi några steg öppna och sen ur öppnan fattade vi galopp och galopperade några steg, sen saktade vi av och gjorde om, gjorde det i båda varven och Painter var väldigt fin. 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se