4 senaste ridpassen

Tisdag 21/2: Red Manessa och hoppade lite. Travhoppade fram på ett litet kryss och sen travhoppade jag ett litet räcke några gånger. 
Sen hoppade jag krysset, två galoppsprång och sen räcket. Hoppade typ 50 cm. 
Sen hoppade jag kombinationen och hoppade sedan ett räcke på diagonalen. Sen höjde jag det räcket till 70 cm och hoppade bara det några gånger. Nessan var väldigt fin, väldigt pigg och rolig! Supernöjd med henne!
Onsdag 22/2, red Nessan igen. Red ut och galoppade lite. Var ganska tråkigt väder så red inte så länge, kanske 25 minuter, men Nessan var väldigt pigg och tyckte att det var kul att få sträcka ut lite. 
Torsdag 23/2. Red Painter och vi hade hoppning. När vi red fram kändes han väldigt fin men sen när vi började hoppa kändes han väldigt spänd och jag fick ingen bra känsla. 
Vi började med att hoppa ett kryss två gånger och sen hoppade vi en liten bana 2 gånger var, först ett kryss som vi red som en båge mot krysset och sen hoppade vi ett räcke på ena långsidan och ett räcke på andra långsidan. 
Det kändes som sagt inte så bra, han var spänd. 
 
Idag red jag Dreamy för första gången sen i höstas (har bara ridit Happy dem senaste gångerna) och det gick sådär, båda hästarna var väldigt pigga och Happy stack förbi hela tiden när vi travade och då blev Dreamy sur och sparkade mot honom, så det var lite jobbigt. Men det var ändå kul att rida Dreamsy igen. 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se