Nessan, Thiesan och Leo

Onsdag 12/4: Red Manessa. Skrittade och travade ut barbacka i grimma. Tog det lugnt då hon blev masserad dagen innan. 
Efter att jag ridit Nessan red jag Thiesan för första gången sen i september förra året och det var så kul att äntligen sitta på hennes rygg. Ledde först runt henne några varv och sen satt jag upp och skrittade en kvart, red lite öppnor och slutor och hon kändes superfin faktiskt och det var så roligt! Ville aldrig sitta av typ. ;)
Bästa Fisen ♥
Lite skev bild, då mamma tog den uppe på Bellinda.
 
Torsdag 13/4: Red ett dressyrpass på Nessan barbacka, red mycket övergångar, halt från trav, trav från halt osv, cerpentiner, skänkelvikningar och skolorna och hon var superfin. Väldigt mjuk, lugn och lyhörd. 
Går så himla bra i dressyren på henne och hon är så otroligt rolig att rida dressyr på. 
 
På kvällen var det dags för ännu ett ridpass, på Leo. När vi satte igång att trava så fick vi rida lite fritt och jobba utefter vår häst, de som hade lite segare hästar, kunde lägga in lite galopp och vi med piggare hästar gjorde mycket övergångar till skritt. Det var bra på Leo, för då blev han lugnare med en gång. När vi hade ridit fram så jobbade vi mycket bakdelsvändningar och det gick bra. 
 
Det gick mycket mycket bättre att rida i torsdags än förra gången, han var mycket lugnare och finare, gick inte med huvudet i luften som förra gången. Jag red också mycket bättre, jag tänkte på att mina tyglar inte skulle glappa som jag har problem med och det gick bra. Och som ni har sett på ett par ridbilder, t.ex. den när jag rider Thiesan här ovan, så har jag en ovana att dra upp knäna, men nu tänkte jag verkligen på att inte göra det och ha långa ben och det kändes bra det också. Så jag är jättenöjd, Leo är väldigt mysig att rida faktiskt, väldigt rolig, fast väldigt svår. 
 
 


NORRSKEN EMMA    •  

så fina, duktig du är på att fota!

GLAD PÅSK

Svar: Tack! :) Glad Påsk!
freiavahlsten.webblogg.se










Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se