Vad som har hänt

För några veckor sen skrev jag att en tråkig sak hänt, men som jag inte kunde berätta just då, men nu kan jag, så ja. 
 
Den 22:a september så skadade Thiesan sig i hagen, hon stödde inte på vänster bakben och hade små sår på det. Jag blev väldigt ledsen och orolig såklart, eftersom vi inte visste vad som hänt och ifall hon skulle behöva tas bort eller så. 
Dagen efter så åkte de till Ultuna med henne och då konstaterades det att hon hade fått en spricka på skenbenet och en fraktur på gaffelbandet. Så hon skulle stanna kvar där i 6 veckor. Vilket känns väldigt tråkigt, speciellt som att det gick så himla bra senaste gången jag red henne, och en annan tjej som rider henne ibland, hade också ridit henne precis innan det här hände och då var hon också jättefin. Så det kändes lite surt att det skulle hända precis efter att hon varit så himla fin! Eller, ja, det är surt att det händer överhuvudtaget..
 
Men nu till det positiva så kommer hon förmodligen att bli helt återställd och det är jättekul och jag hoppas verkligen att hon blir det. 
Jag har följt med och hälsat på henne en gång och det var riktigt kul att träffa henne, fast det var lite jobbigt att se henne stå i en sånhär hängmatta och med världens tjockaste bandagering på bakbenet. Fast ändå skönt att hon liksom får hjälp. Och nu dröjer det ungefär 3 veckor tills hon får komma hem, längtar! 

Kan väl säga att det är när såna här saker händer som man verkligen förstår hur mycket hästen betyder alltså, gud vad jag varit ledsen och orolig. Men somsagt kommer hon med största sannolikhet att bli bra, så det känns riktigt skönt. ♥ 
 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se