Minta och Happs

I torsdags så red jag, det var hästbyte och jag fick Minta. I början kändes det jättedåligt, hon var väldigt seg och jag kände mig dålig och ville typ bara ställa mig i mitten resten av ridlektionen. 
 
Men sen när jag fick igång henne och lösgjorde henne så gick det sååå bra! Hon blev riktigt mjuk och fin och var jätterolig, gick i fin form alla gångarter och även när jag gav henne längre tyglar så fortsatte hon söka sig neråt. 
Vi gjorde lite skänkelvikningar och först gick det inte så bra, men det var nog för att jag inte var tillräckligt tydlig för sen så gick det jättebra. 
 
Minta var riktigt rolig att rida när hon kom igång, riktigt trevlig häst! :) 
Minta, Beauty och Ask. 
 
Idag red jag och mamma ut på Happy och Dreamy. Det blev lite på stubbåkrar, skog och grusvägar. Jag testade rida Happy på mitt sidepull som jag haft på Thiesan, jag var lite osäker att det skulle passa då det är storlek cob (däremot lite stort i storleken), och Happy har x-full, men det passade som tur var. Och han gick bra på det, så det var kul. Han var i alla fall superpigg idag, en gång när vi skulle trava lite på en stubbåker så blev han som skjuten ur en kanon och galoppade i full fart, haha, så det var kul! Älskade lilla Happs, tycker verkligen om honom alltså. ♥ 
 
Det låg förresten en tumstock i stallet så då mätte jag båda hästarna, det blir ju inte exakt, men ungefär. 
Happy var i alla fall ca 151 cm och Dreamy var ca 156 cm (med skor, så minus 1 cm), vilket jag blev lite förvånad över, trodde hon skulle vara minst 160cm i alla fall, men icke sa nicke. Sen mätte jag även Teddy (shettisen som står där) och han var ungefär 93,5 cm, haha. ;) 
 


Anonym    •  

Lägesen man läste om Thiesan :o Hoppas att det inte är det tråkiga som hände, men det skulle det väl komma ett inlägg om? håller tummarna på att det inte är det iaf! kram










Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se