En fin Minta och en pigg Happy

I torsdags bestämde jag mig för att rida ändå. Kanske inte var det bästa, då jag mådde väldigt illa när jag red, blev yr och så. Men det gick ändå ganska bra, Minta var väldigt fin. 
 
Vi gjorde lite skänkelvikningar på volterna och det gick sådär i vänstervarvet, men i högervarvet var hon riktigt fin. Flyttade jättefint för skänkeln och så. 
Sen gjorde vi lite slutor på fyrkantsspåret och då gick det dåligt i högervarvet, men det var väl för att jag var lite osäker på hur jag skulle göra, för jag har inte gjort så mycket slutor, men i vänstervarvet klurade jag ut hur jag skulle göra och då gick det jättebra. Framdelen på spåret,lite ställd inåt och rumpan innanför. Gjorde i både skritt och trav och det gick bra i båda gångarterna. 
 
Jag är nöjd med ridpasset, tror Minta har blivit en liten ny favorit, supertrevlig häst. Både att rida och hålla på med. 
Outfit:
Träns: Hööks, claridge house
Pannband: Futura, fick hem det i torsdags och det är sååå snyggt. Blingar som sjutton. 
Schabrak: Ps of sweden
Lindor: Börjes
 
Igår red jag och mamma ut på Happs och Dreams. När vi kom så var hästarna i hagen och en liten bit bort var det en snubbe som åkte runt med något motorcykel-aktigt i en hästhage ett stenkast bort, och Happy är lite rädd för motorcyklar, så när de kom in i stallet, så gick han runt i boxen hela tiden och kollade ut och var väldigt upphetsad och stressad. När vi red så var han också rätt upphetsad, skrittade med huvudet högt och raska steg. 
Han var väldigt pigg igår, men lugnade i alla fall ner sig sista traven. 
Det är det som är lite jobbigt med Happy, har han blivit skrämd av nåt så tänker han på det väldigt länge och blir väldigt tossig, medans Dreamy lugnar ner sig väldigt snabbt när hon blivit skrämd. 
Förresten så var det väldigt längesen jag red Dreamy, kollade på bloggen och sist jag red henne var 20 augusti. :O Anledningen är att mamma har ont i armen och Happy är ganska jobbig med henne så det hjälper ju inte direkt mot armen att rida honom. Jag tycker även om Happy mycket mer än vad hon gör, jag tycker han är hur rolig som helst, och det tror jag han känner, för att han är liksom snällare och gladare när jag rider, drar inte lika mycket och så. Men snart vill jag nog rida Dreamy nån gång, hon är ju också rolig, så får kanske bli Dreamsy nästa gång. Men annars har jag inget emot att rida Happy igen heller. 
 

 
 
 
 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se