Jag suger...

på att uppdatera haha! Men det har ni redan märkt I guess. Tänkte i alla fall skriva om onsdagens och torsdagens ridpass, bättre sent än aldrig eller? ;) 
 
I onsdags så åkte jag ut till Dreamy och Happy, morfar skjutsade ut mig. Började med att mocka Dreamy och Happys box och sen tog jag in två små lergrisar. 
 
Jag gjorde i alla fall iordning Dreamy för en ridtur. När jag gick ut med henne började Happy gnägga som en tok, som han brukar göra när Dreamy går ut ur stallet. Dreamy brydde sig inte först, men när vi gått en bit och Happy fortsatte gnägga så började hon också gnägga och blev väldigt på tårna. Några gånger försökte hon vända, började backa och så, men jag fick fram henne och då efter ett tag mötte vi på en traktor. Som jag sagt förut så är Dreamy ganska rädd för traktorer, så jag gick in på en stubbåker och när den körde förbi ville hon vända bort från den och springa därifrån, men jag kunde hålla in henne. När traktorn kört förbi så började hon lugna ner sig lite och då tog jag en galopp, det var superhärligt! Och efter galoppen blev Dreamy kolugn och vi skrittade lugnt hem igen. Happy blev glad när hon kom tillbaka. Han gillar inte att vara utan henne, kanske för att han flyttat så många gånger i sitt liv och förlorat många kompisar, så han är väl rädd att hon ska försvinna. Men jag tror ändå att det är bra att de får vara ifrån varandra lite ibland. :) 
I torsdags var det ridning, hästbyte, jag fick Painter! :D Tjoho! 
Vi gjorde en jättebra övning, från C till E gjorde vi skänkelvikningar i skritt, E till C trav, C till B galopp och så trav och sen börja om från början. Kan rekommendera den övningen, Painter blev riktigt lösgjord och fin. Han var riktigt fin i alla gångarter. Så det var jättekul! 
 
Jag är så himla ridsugen, det är så otroligt kul att rida just nu. För det går verkligen framåt i dressyren, dressyr har blivit så otroligt kul nu! Den här veckan är det teorivecka, jag var på teori i fredags där vi tittade på dressyrtävling MSV B och diskuterade ridvägarna och så. :) I alla fall skönt för hästarna att få vila lite! :) 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se