Dag 4-Mina medryttarhästar jag haft

Teddy Lou eller Teddy som han kallas var väl egentligen min första medryttarhäst. Jag har egentligen inte sett honom, Dreamy eller Happy som mina medryttarhästar, men om jag tänker efter så har han ju varit det, då jag hjälpte till och red honom. 
Han är i alla fall en liten shettis född 1988, så han är 28 år nu. Men fortfarande väldigt pigg. Senast igår så följde min kusin med ut och red lite på honom. Han var riktigt pigg, galopperade och bockade till och med av henne, haha! Men det gick bra, Emma tyckte bara att det var kul och Teddy verkade riktigt nöjd att få ridas lite och så. Han verkade tycka att det var kul. 
 
Jag red i alla fall Teddy lite då och då när jag var yngre, red mest ut då han blev väldigt slö i paddocken. Teddy var i alla fall väldigt busig, som de flesta shettisar. ;) Han står för väldigt många av mina avramlingar, antingen bockade han typ av mig, eller körde ner med huvudet och åt gräs, varav jag gled över halsen.Körde honom även ibland, vilket han älskade! Det var riktigt riktigt kul! Och jag har haft jättekul med Teddy. 
En bild på mig och Teddy från 2007 ungefär. Shit 9 år sen! 
En bild från i år. Han har blivit något gråare. ;)
 
Sommaren 2010 blev jag medryttare på welshmountainstoet Rascals Ina. Hon föddes 1998 och är 18 år nu. När jag började rida Ina så red jag även lite på Teddy fortfarande, men red mest på Ina. Min kompis Vilma var medryttare på en annan häst därute, så vi red tillsammans och det första året så stod det en tjej där som vi brukade åka ut med väldigt ofta och rida med. Vi red flera dagar i veckan det första halvåret, det kändes som att Ina var min häst och jag hade så otroligt kul! Jag minns första gången jag red Ina, vi red ut och Ina var superpigg och bockade lite, jag tyckte bara att det var kul och vi passade bra tillsammans. 
 
Jag har supermånga minnen med Ina,( HÄR är ett inlägg om våran tid tillsammans). Ina är en av de hästar som har betytt allra mest för mig, hon är en otroligt speciell liten ponny, världens bästa. Hon står precis som Teddy för många av mina avramlingar, men hon gav mig en bra balans. ;) Det är mycket personlighet och egen vilja i den lilla ponnyn. 
Den 28 februari 2013 så flyttade hon till sitt nya hem (då hennes ägare växte ur henne), som hon står kvar på än idag, där har hon det jättebra, har barn som rider och sköter om henne. Sista gången jag träffade henne var den 24 februari 2013 och jag saknar henne otroligt mycket. Jag tror aldrig att jag kommer få träffa henne igen.. Men det betyder mycket att veta att hon har det bra. Vi fick ungefär 2 ½ år tillsammans, bästa åren i mitt liv! ♥  
Min bästa, bästa, fyfan vad jag saknar henne..
 
Efter Ina började jag rida Dreamy, eller Dream Woman Laday som hon heter, väldigt mycket. Hon är en varmblodig travare, 75% amerikanskt travare och 25% fransk travare, född 1998. Hon är också en häst som betyder otroligt otroligt mycket för mig, det är nåt speciellt med henne helt enkelt. Henne rider jag som ni vet fortfarande nån gång i veckan. 
 
I slutet av 2013 så blev jag medryttare på Thies. Var bara medryttare i nån månad, då min kompis som var medryttare på en annan häst därute fick en egen häst och slutade och då gjorde jag det också, då jag inte ville vara där själv och så. Hade heller inte riktigt lärt känna Thiesan då eller "fått känslor" för henne, alltså att hon börjat betyda nåt mer för mig, så var inte så jobbigt att sluta, lite tråkigt då jag ändå gillade henne för att hon var så snäll, men inget mer egentligen.
Första maj 2014, så blev jag medryttare på Thiesan igen och en annan kompis på en annan häst därute. Vi hade jättekul, men i början av 2015 så slutade Ida på Manessa, men jag fortsatte på Thiesan. 
Några månader senare så började jag tappa intresset för ridningen och det var helt pågrund utav mitt mående, så jag tog en paus på Thiesan i 1-2 månader. Men sen började jag rida henne igen och det gick både upp och ner.  Nu under 2016 har det verkligen gått framåt, det har gått framåt i ridningen, jag har lärt mig mer hur jag ska rida henne och jag har börjat gilla henne ännu mer och hon har blivit väldigt speciell för mig. Jag menar det är nu jag blir sådär varm i hjärtat när jag tittar på henne.
 
Happy är det senaste tillskottet kan man väl säga. Förut när jag och mamma red ut så red jag bara Dreamy och hon bara Happy, men nu gör vi så att vi varierar för varje gång. Red jag Happy sist och hon Dreamy, så byter vi hästar nästa gång och så, ni fattar. Happy är i alla fall född 1997 och är en nordsvensk/dölehäst korsning. Han är väldigt snäll och sällskaplig och väldigt rolig att rida bortsätt från gräsätandet. 
Jag har verkligen börjat gilla Happy, han är så mysig och charmig, älskar honom! 
 
Det var i alla fall alla medryttarhästar jag haft och har, Thiesan, Dreamy och Happy rider jag just nu. 
Alla de hästarna är så olika varandra, som natt och dag, olika personligheter och färger, mörkbrun, skimmel, fux med birdcatcher spots, isabell och gulbrun. Fina hästarna ♥
 
 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se