Dressyrpass på Nessan

Igår red jag Manessa igen och jag körde ett dressyrpass. 
 
Började med att rida en av mina favoritövningar, som jag har skrivit om ett par gånger, den där man på ett varv kör skänkelvikningar, trav, galopp, trav och sen börjar man om, körde den ett par gånger. Det gick ganska bra, däremot gick inte skänkelvikningarna så bra, då hon bara körde in rumpan och blev sur. 
 
Hon var himla pigg igår, ville bara springa hela tiden. Men jag körde i alla fall lite samlad galopp mellan K och H och det gick faktiskt förvånansvärt bra, jag trodde inte att hon skulle samla sig så lätt i med att hon var så pigg, trodde att hon bara skulle fortsätta springa på i vanligt tempo, men nope, hon var så fin så!
 
Sen körde jag lite förvänd galopp och det har hon väldigt lätt för. Så det gick bra, men efter det så blev hon väldigt springig, så då körde jag mycket travarbete och gjorde en volt vid varje bokstav och då efter ett tag blev hon mer lydig och lugnade ner sig. Hon blev också väldigt lösgjord av det och gick i en fin stadig form. 
 
Jag är supernöjd med Nessan, hon var somsagt väldigt pigg och springig i mitten av ridpasset, men mot slutet var hon så fin. 
Ljuset var så fint igår, så jag var tvungen att ta lite bilder på henne innan ridpasset, är riktigt nöjd med bilden ovan, ljuset i bilden blev väldigt bra och Nessan är ju hur söt som helst. 
 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se