Lektionen i torsdags och uteritten igår!

I torsdags red jag en lektion, hos Viveca (westernridskolan).
Jag fick rida en häst som heter Ammie, hon är jätterolig att rida.
Vi jobbade mest med slalom mellan koner. Vi började med att rida upp på medellinjen och då skulle hästarna gå helt rakt, vilket faktiskt var ganska svårt. Och sen skulle man vända varannan gång till vänster. Innanför spåret stod det koner som vi skulle rida slalom emellan. Vi styrde mest med benen.
 
Ammie var ganska fin stundsvis och det är verkligen kul att få en häst i form bettlöst.
Var i alla fall jättekul och Ammie var jätteduktig.
 
Igår red jag ut på Dreamy. Och gud vad hon bockade/sparkade idag. Det började med att vi travade, hon var först och Happy var bakom henne och då började han bocka, och då blev hon sur på honom och sparkade mot honom. Och sen när vi travade igen så fick Happy vara först och då blev hon sur och både bockade och sparkade bakut. Men efter ett tag slutade hon. Och så började hon galoppera.
 
Vi skulle rida in i skogen sen och innan skogen finns en väg och den var helt igensnöad, så hästarna fick gå lite i djupsnön och Dreamy tog jättehöga kliv och det kändes jätteroligt. I alla fall, efter ett tag så såg hon en häst som var en bit bort och då blev hon jätteupphetsad och sen när vi kom in i skogen så började hon galoppera och så bockade hon och jag fick inte stopp på henne på jättelänge. Red bara i grimma så det var lite svårt att stanna henne.

Idag ska jag i alla fall rida Thiesan och hon har tydligen inte gått på hela veckan, så idag kommer jag sitta på en pigg häst.
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se